LT EN
Slaptažodžio priminimas Registracija

Mūsų vartotojai

Straipsniai

2016-05-18 - NT ekspertas: trys priežastys keisti biurą (MatasM)


Šiais metais Vilniuje prasidėjo įmonių migracija, kuri, planuojama, intensyviausia bus 2017 metais. Ekspertų skaičiavimu, biurų pasiūla sostinėje šiuo metu yra apie 450 tūkst. kvadratinių metrų. Iki šių metų pabaigos pasiūla turėtų išaugti 70 tūkst. kvadratinių metrų, o 2017 metais – dar 80 tūkst. Šiuo metu sostinėje vyksta ne tik aktyvios statybos, bet ir žvalgybos, o dalis įmonių jau ruošiasi kraustymuisi į naujus verslo centrus.

Pasak „Eika” turto valdymo departamento direktoriaus Giedriaus Brūzgės, įmonės nėra linkusios dažnai keisti biurų, nes tai sukelia gausybę nepatogumų: kraustymasis, adreso keitimas, klientų ir tiekėjų informavimas, naujo biuro įrengimas, darbuotojų adaptacija, trumpalaikis veiklos sutrikdymas ir t. t. Paprastai įmonės vadovai be svarbios priežasties negaišta laiko naujo biuro paieškoms ir jo keitimui. Nekilnojamojo turto plėtotojos „Eika“ atstovas išskiria tris pagrindines priežastis, dėl kurių įmonės keičia biurą.

Neužtikrinamas plotas plėtrai

Per krizę įmonės dažniausiai norėdavo susimažinti biuro plotą. Jeigu tuo metu tokios galimybės verslo centro administracija negalėjo pasiūlyti, jos persikeldavo į kitus verslo centrus ar tiesiog į pigesnes patalpas. Dabar stebimas atvirkštinis procesas – įmonės auga, todėl natūraliai atsiranda poreikis didesnėms patalpos. Pasak Žalgirio gatvėje verslo centrą „135“ statančios įmonės atstovo, biuro plėtros užtikrinimas 2-5 metų laikotarpiu yra vienas pagrindinių kriterijų, kuriuos nurodo būsimi šio verslo centro nuomininkai. „Jeigu valdytojas, atsiradus poreikiui, neturi galimybės nuomininkui pasiūlyti papildomo biuro ploto, nuomininkas yra priverstas ieškoti patalpų kitur. Įmonės darbas dviejuose skirtinguose biuruose brangus, tad toks sprendimas dažnai yra laikinas, kol randamos tinkamos patalpos viename pastate“, - teigia G. Brūzgė.

Aukštesnės kokybės poreikis

Pasak nekilnojamojo turto eksperto, įmonės vis didesnę reikšmę skiria biuro patalpų kokybei ir jų įrengimui. Tai susiję su motyvacija, kuri ypač aktuali šiuo metu, kai konkurencija dėl darbuotojų išaugusi. Įmonės yra pasiryžusios mokėti daugiau už kokybiškesnes patalpas, todėl stebima tendencija biurus iš senesnės statybos administracinių pastatų perkelti į B klasės verslo centrus, o iš B klasės – į B+ ar A klasės verslo centrus. Pasak „Eika“ atstovo, naujo biuro paiešką lemia ir pasikeitę poreikiai. Įmonės darbuotojų nebetenkina biuro vieta, susisiekimas viešuoju transportu, nepakankamas automobilių stovėjimo vietų skaičius. Artimiausius keletą metų vis didesnę svarbą įgaus verslo centro infrastruktūra, populiarės paslaugų dalijimasis (ang. „shared services“): bendros susitikimų salės, dušai, dviračių saugyklos, administratorės paslaugos, taip pat galimybė sportuoti biure, žalios zonos verslo centro teritorijoje, maitinimo įstaigos ar vaikų darželis šalia darbo vietos.

Biuro valdytojo kompetencija

„Nors biuras įsikūręs naujausiame verslo centre, ne visada įmonė jame jaučiasi patogiai. Operatyvus verslo centro valdytojo reagavimas į iškilusias problemas yra itin svarbus veiksnys nuomininko darbo efektyvumui užtikrinti“, - teigia nekilnojamojo turto ekspertas. Mažesnės įmonės dažniau renkasi biurą pagal kainą ir vietą, o tarptautinės – įvertina ir verslo centro valdytoją, jo turimas rekomendacijas. „Valdytojo kompetenciją, renkantis biurą, turėtų įvertinti visos įmonės, nes patyręs verslo centro administratorius greitai ir sklandžiai išsprendęs problemas, sutaupys laiko, tad darbuotojai galės patogiai ir efektyviai dirbti. Vadinasi, investicija atsipirks“, - teigia G. Brūzgė.

Nors artimiausiu metu migracija tarp verslo centrų sostinėje neišvengiama, nuomininkų kaita vyks netolygiai: vienuose biurai atsilaisvins, kituose – užsipildys. Pasak įmonės „Eika“ atstovo, ne visuose anksčiau pastatytuose biurų pastatuose vakansija išaugs. G. Brūzgė pateikia daugiau kaip dešimt metų veikiančių „EIKA verslo centų“, esančių sostinės Verslo trikampyje, pavyzdį. „Net 60 proc. verslo centro ploto užima nuomininkai, įsikūrę jame ilgiau negu penkerius metai. Išlaikyti ilgamečius nuomininkus, augant konkurencijai biurų rinkoje, galima tik prisitaikant prie naujų poreikių. Pavyzdžiui, įrengti patogesnę automobilių statymo sistemą, padidinti dviračių saugyklų skaičių, burti verslo bendruomenę, organizuojant jai aktualius renginius. Nemažiau svarbus ir dialogas tarp nuomotojo ir nuomininko, jo poreikių ir lūkesčių girdėjimas ir efektyvūs sprendimai“, - teigia nekilnojamojo turto ekspertas. „Paprastai įmonės išsikrausto iš mūsų verslo centro tik nutraukdamos veiklą arba kai neturime laisvų biuro patalpų, reikalingų užtikrinti įmonės plėtrą. Rečiau, kai priimami įmonių strateginiai planai keisti biuro vietą, mažinti darbuotojų skaičių ar išlaidas biuro išlaikymui.“



Peržiūrų skaičius: 2702
- 0

Apklausa

Kaip keisis būsto kainos didžiuosiuose miestuose 2016?
Kils daugiau nei 5% (0%)
Kils iki 5% (33.33%)
Nesikeis (0%)
Kris iki 5% (33.33%)
Kris daugiau nei 5% (0%)
Neturiu nuomonės (33.33%)

Viso balsavo: 3
Visos apklausos

Dienoraščiai

05-26 01:56 MatasM
NTzemelapis.lt...
02-06 21:51 MatasM
LNTPA konferencija - a...
01-14 08:43 MatasM
2014 pradžia...
12-11 12:33 MatasM
Naujas verslo centrų b...
03-25 08:30 MatasM
JAV nekilnojamojo turt...

(c) UAB "NT spekuliantai"                             Tinklalapio taisyklės Kontaktai

Sprendimas: adme
CMS: easywebmanager